Kedves Sylvesteres Diákjaink!

A rendkívüli helyzetre való tekintettel felhívjuk a figyelmeteket arra, hogy a kényszerű iskolabezárás nem tekinthető iskolai szünetnek, ezért ennek az időszaknak az eltöltése több szempontból is speciális magatartást igényel tőletek!

1. A legfontosabb: habár nem kerültünk karanténba, de a vírus megfékezéséhez elengedhetetlenül szükséges, hogy csak a legindokoltabb esetben hagyjátok el otthonaitokat! Minél kevesebb emberrel találkoztok, annál kevesebb embertől kaphatjátok el vagy adhatjátok át a vírust, ezzel meg tudjuk akadályozni annak további terjedését! Ne találkozzatok új ismerősökkel, és ne eltöltendő szabadidőként tekintsetek a felszabadult időre!

2. Legyen meghatározott rendje a napotoknak, konkrétan rögzítve a tanulási idő és a szabad tevékenység arányát, időpontját. (Ez most nem a nyári hosszú szünidő boldog felelőtlensége, hanem szorgalmi időszak koncentrált, keretek közé szorított napirendje.)

3. A március 19-i és 20-i tanítási napon – csütörtökön és pénteken – a tanórák órarendi idejében kerülhettek kapcsolatba a tanáraitokkal az online felületen.  

4. Március 17-én – kedden – rögzítjük az Office 365 felületen a diákok és a tanárok névsorát, így reményeink szerint a kapcsolatfelvételre csütörtökön már ez a program online módon alkalmas lesz.

5. Ha valakinek otthon nem áll rendelkezésre számítógép, az okos telefon is alkalmas a digitális tananyag fogadására.

6. Egy javasolt napirend a március 23-ai héttől:

7.00

Felkelés

7.00 – 8.00

Reggeli, felöltözés, fgy kis mozgás

8.00 – 11.00

Tanulás (5-10 perces szünetekkel)

11.00

Egy kis mozgás, séta, ha teheted

12.00

Ebéd + pihenés

13.00 – 15.00

Tanulás (5-10 perces szünetekkel)

15.00 – 16.00

Nem intenzív olvasás (pl. szépirodalom – hogy azt ne mondjam, „kötelező” –, egy cikk a törianyaghoz, amit nem kell „megtanulni”)

16.00 – 18.00

Szórakozás (zene, olvasás, játék, rajzolás, festés, alkotás, házimunka)

18.00

Vacsora

utána

Szórakozás (a lefekvés előtti utolsó órában képernyőmentesen!)

legkésőbb 11.00

Lefekvés

7. A tanulásra szánt idő összesen 5 óra (5 x 60 = 300 perc), ami elég, ha valóban intenzív tanulásra szánod! A nem intenzív olvasás ideje természetesen növelhető a szabadidőben.

8. A délelőtti 3 órát érdemes a legszigorúbban betartani, mert akkor tudsz a legjobban koncentrálni.

9. A délutáni tanulás- és szórakozásblokkot lehet vegyíteni, cserélgetni, de a 2 óra nettó intenzív tanulásidőt be kell tartani! Tarthatsz pl. félóránként 15 perces szünetet, csak aztán ne felejtsd magad szüneten!

10. Énekelt szöveges zene nem javasolt tanulás közben.

11. Ha nehéz 7.00-kor felkelni, az egész eltolható egy órával. (Kettővel, hárommal nem, az már teljesíthetetlenné teszi a napotokat.)

12. Minimum 8 óra alvás legyen meg, éjfélnél később lefeküdni nem javasolt. (Már az éjfél is veszélyes, hiszen hozzászokik a szervezet az új napi ritmushoz, és a normális munkarendhez visszatérve – mi reméljük, ez mihamarabb bekövetkezik, még ha ti bíztok is az ellenkezőjében – sok időt vesz el majd az átállás konszolidált diákléthez.)

13. Mi is tanuljuk a kapcsolattartásnak ezt a módját. Segítsetek abban, hogy ez minél konfliktusmentesebben történjék. Most nem az órai magatartás okozza a zavart az oktatás folyamatában, hanem az, hogy valaki kikapcsolja magát az online térből, és éli a saját belső világát. Ez nagyon veszélyes állapot, mert a tananyagban végzetes lemaradást okozhat.

13+1. Az érettségizőkre külön figyelünk, hiszen számukra már csak másfél hónap van hátra, és könnyen meglehet, hogy ez végig a digitális világban történő kapcsolattartással történik. Velük megpróbálunk egy intenzívebb, felpörgetettebb munkamódszert kialakítani, hogy ne szenvedjenek sérülést a továbbtanulási vágyaik.

Szeretettel:

A Sylvester János Református Gimnázium tantestülete