Barátok, szerelem, szórakozás, határok és azok feszegetése, önazonosság, az élet értelme, leválás, szorongások, jövőkép, mentális állapot – végtelen a sor, hogy mennyi kérdés foglalkoztatja a diákokat, miközben a gimnáziumi éveiket töltik. A keresztyén iskolák vágya, hogy a tárgyi tudás mellett, ezekre az egzisztenciális kérdésekre is segítsen választ találni. Mert hisszük és valljuk, hogy minden emberi kérdésünkre van válasz a Bibliában. Ezért elkötelezett minden keresztyén iskola Isten Igéjének hirdetése iránt. A Biblia megtanít gondolkodni, megtanít önmagunkra és a környezetünkre reflektálni, megtanít együtt érezni és együttműködni. A legnagyobb ajándék pedig az, ha az Isten Igéjével való folyamatos találkozások során a fiatalok hite élővé válik, Jézus Krisztusban Megváltójukat ismerik meg, aki a Vele való személyes kapcsolatra és az Ő egyházába hív minden embert.
A református iskola, a tanárok és a lelkész feladata az alkalomteremtés: úgy élni, úgy tanítani, úgy jelen lenni a fiatalok között, hogy az iskolában megismerjék az őket szerető és megváltó Isten Fiát. Ennek a lehetőségeit keressük napról napra, folyamatosan formálódva és új utakat, módszereket kutatva, mert erre hív bennünket több mint 500 éves örökségünk.
A hitet nem tudjuk megtanítani a fiataloknak, de lehetőségünk van rá, hogy melléjük szegődjünk – ahogy Jézus is odaszegődött a kétségekkel teli tanítványok mellé az emmausi úton. Mi pedig Jézustól tanulva, szeretnénk ebben a kritikus és mégis gyönyörű időszakban kísérni a fiatalokat az iskola mottójához híven: „Nem hatalommal és nem erőszakkal, hanem az én lelkemmel! – mondja a Seregek Ura.” (Zakariás 4,6)
Kisturi Eszter
iskolalelkész





